טיפים לבעלי משכנתא

טיפים לבעלי משכנתא – הקדמה

בעבר היה נהוג לקחת משכנתא ולשכוח ממנה. כיום מי שמתעסק בתחום יודע שמשכנתא הנה דבר מאוד דינמי וישנם מספר לא מועט של פעולות שניתן לעשות על מנת לשפר או להתאים לכם את המשכנתא לצרכים והנתונים העכשוויים שלכם, חלק מהפועלות אינן מצריכות תהליך של מחזור משכנתא שהינו תהליך ארוך יותר. אחת השאלות הנה למה שהבנק יסכים? והתשובה היא: חלק מהדברים בכלל שהוא חייב על פי נהלי בנק ישראל וחלק מהפעולות הבנק יודע שאם הוא לא יסכים אז יתכן ותעבירו את כל המשכנתא לבנק אחר ואז הוא בכלל יפסיד אותכם כלקוחות.

להלן מספר המלצות וטיפים לבעלי משכנתא:

  1. הסרת ערב – צירפתם פעם ערבים בגלל שהיו לכם הכנסות נמוכות מידי? בעבר הרחוק צירוף ערב היה מאוד פופולרי גם במקרים שהיום מאושרים ללא ערבים, בנוסף יתכן ואישרו לכם את המשכנתא שהייתם סטודנטים והיום ההכנסות שלכם גבוהות יותר, אם הנכם משלמים את המשכנתא באופן תקין, באפשרותכם לפנות לבנק ולבקש להסיר את הערב/ים. סביר שתתבקשו להמציא תלושי שכר ודפי בנק מעודכנים, במידה והכל תקין, הבנק יאפשר לכם להסיר את הערבים מהמשכנתא.
  2. שינוי מועד חיוב – כיום ניתן לבחור 3 מועדי חיוב: 1, 10, 15 לחודש. אם היום המשכנתא שלכם יורדת במועד שאינו תואם את המועד בו הנכם מקבלים את המשכורת וזה גורם לכם לבלבול ואי נוכחות, באפשרותכם לפנות לבנק בבקשה לשינוי מועד החיוב של המשכנתא.
  3. ביטוח משכנתא – עשיתם ביטוח בבנק? פרעתם חלק מהמשכנתא? כדי לקבל הצעה לביטוח משכנתא מסוכנות חיצונית לבנק, יתכן שרק במהלך זה תוכלו בקלות לחסוך אלפי שקלים ואף כיסויים נרחבים יותר, בנוסף, אם פרעתם חלק מהמשכנתא, הבנק לא מעדכן באופן אוטומטי את גובה הביטוח ועליכם לדאוג לעדכון סכום הביטוח והוזלת הפרמיה על ידי כך.
  4. פרעון מוקדם – החלטתם לפרוע חלק מהמשכנתא לפני הזמן? אל תתנו לבנק להחליט בשבילכם. ראשית יש להתייעץ עם יועץ משכנתאות איזה מהמסלולים כדאי לפרוע, שנית, באפשרותכם להחליט האם ברצונכם להקטין את שנות המשכנתא או להקטין את ההחזר החודשי של המשכנתא. כמובן שיותר נוח יהיה להקטין את ההחזר החודשי אך עליכם לקחת בחשבון כי מבחינה כלכלית עדיף לקצר את שנות המשכנתא ולהישאר עם אותו החזר חודשי.
  5. הסרת ביטוח אשראי EMI – בעבר ניתן היה לקבל מימון משכנתא עד 90% מערך הנכס באמצעות ביטוח EMI, כיום, עקב עליית ערך הנכסים, יתכן וגובה המשכנתא שלכם לעומת שווי הנכס נמוך בהרבה ממה שהיה כאשר לקחתם את ההלוואה במקור, במקרה כזה, תוכלו לבצע שמאות עדכנית לבנק ובקלות לבטל את הביטוח ולקבל אליכם במזומן החזר פרמיה של כמה אלפי שקלים.

קראו גם על מחזור משכנתא

טיפים לבעלי משכנתא

 

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי