סימולטור זכאות למשכנתא

מנטה / משכנתא במסלול שלך

לחצו להורדת סימולטור זכאות למשכנתא משרד השיכון באקסל לצורך חישוב זכאותכם לסבסוד ריבית במשכנתא.

לבדיקה לחץ כאן

סימולטור זכאות למשכנתא

זכאות למשכנתא משרד השיכון מיועדת לרווקים מעל גיל 30 או זוגות צעירים (בדרך כלל…) אשר אין ולא הייתה להם דירה בישראל. הסימולטור המצורף כאן מיועד לחישוב ניקוד וגובה הזכאות לזוגות בלבד ואינו מחשב את הזכאות ליחידים, נכים, עולים חדשים או כל מקרה אחר אשר מצריך בדיקה מעמיקה יותר. סימולטור זכאות למשכנתא משרד השיכון לוקח בחשבון את הניקוד וסכום הזכאות האישית בלבד לפני נתונים אישיים ושירות צבאי או לאומי ואינו לוקח בחשבון מענקים ותוספות ישוביות ייחודיות. הסימולטור הינו להמחשה בלבד ואינו מחייב. הנתונים המדוייקים והקובעים הנם הנתונים כפי שמפרסם משרד השיכון.

מה המסמכים הנדרשים על מנת להנפיק תעודת זכאות למשכנתא משרד השיכון?

  1. צילום תעודות זהות כולל ספח תעודות זהות מעודכן עם כל הילדים.
  2. תעודת נישואין.
  3. אישור מקצין העיר על משך שירות צבאי או אישור על משך שירות לאומי.
  4. שמות, כתובות ומספרי תעודות זהות של אחים ואחיות.

איך מנפיקים תעודת זכאות למשכנתא משרד השיכון?

על מנת להנפיק תעודת זכאות למשכנתא משרד השיכון, על 2 בני הזוג להגיע עם כל המסמכים המקוריים כפי שמפורט לעיל לאחד מהבנקים למשכנתאות ולהגיש בקשה, ההליך בדרך כלל אורך כשבוע עד שמשרד השיכון מנפיק את תעודת הזכאות.

איך מממשים את זכאות למשכנתא משרד השיכון?

הלוואת זכאות למשכנתא משרד השיכון ניתנת באמצעות הבנקים למשכנתאות ובסבסוד של משרד השיכון. למעשה הבנקים למשכנתאות אחראים להלוות לכם את כספי הזכאות כחלק מתוך סך כספי המשכנתא הנדרשים. במידה והחלטתם לקחת את הזכאות בבנק אחר מאשר הבנק בו הנפקתם את תעודת הזכאות, עליכם להעביר את תעודת הזכאות המקורית לבנק ממנו אתם לוקחים את המשכנתא.

האם זכאות למשכנתא משרד השיכון היא תחליף להון עצמי?

לא, כספי הזכאות למשכנתא הניתנים בסבסוד משרד השיכון הנם חלק מהמשכנתא ומופחתים מסך המשכנתא ואינם תחליף להון עצמי. לדוגמא אם הנכם נדרשים לתת הון עצמי מקדים של 25% מערך הנכס הנרכש, לא תוכלו לממן את חלקו מכספי הזכאות.

האם כספי זכאות למשכנתא משרד השיכון זאת הלוואה משתלמת יותר ממשכנתא רגילה?

אין תשובה חד משמעית לכך. משרד השיכון מעדכן את הריביות של הזכאות לעתים רחוקות ואילו הריבית על המשכנתאות משתנות במשק כמעט מידי יום כך שיכול להיות שבתקופה מסוימת הריביות של הזכאות יהיו טובות יותר ובתקופה אחרת גבוהות יותר ולכן כדאי לעשות בדיקה פרטנית ונקודתית ולא לממש את הזכאות באופן אוטומטי. בנוסף, כספי הזכאות ניתנים במסלול ריבית קבועה צמודה למדד בלבד, אם הנכם מעוניינים לקחת משכנתא במסלולים לא צמודים למדד, תאלצו לוותר על זכאות משרד השיכון. בנוסף, זכאות משרד השיכון אינה מבדילה בין טיב הלווים, הריבית היא זהה לכולם ואילו במשכנתא הבנקים עושים הפרדה ברורה בין טיב הלווים ומתמחרים את הריבית לפי אחוז מימון משווי הנכס, גובה ההכנסות ועוד פרמטרים שונים ורבים וכך יתכן מאוד מצב שללקוח אחד כספי הזכאות ישתלמו וללקוח אחר לא. הזכאות ניתנת בריבית של 0.5% פחות מהריבית הממוצעת על המשכנתאות הצמודות למדד ולא יותר מ 3%.

// בדקתם כבר במחשבון משכנתא כמה תשלמו בחודש לפי הריבית היום?

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי