עושים לכם סדר במשכנתא לקראת הפסח – איך לקחת משכנתא נכון?

לקראת פסח ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם לקחת משכנתא בחוכמה

איך לקחת משכנתא נכון? כאשר אתם לוקחים משכנתא, חשוב לעשות זאת בצורה מסודרת ונכונה, איך שתפעלו כך התוצאות שלכם יראו. בניגוד למה שחושבים כי לכול לקוח בהתאם לטיב הנתונים שלו יש ריביות מוגדרות מראש, אופן ההתנהלות שלכם בתהליך תסייע לכם לקבל תנאים טובים ולעבור את התהליך בשלום.

טיפים לביצוע הליך משכנתא בצורה נכונה

  1. סדר (כמו בפסח) – חשוב להיות מסודרים, הליך המשכנתא הנו הליך מורכב וכרוך בהרבה מידע וניירת, אם לא תהיו מסודרים, לא תוכלו להגיע לתוצאות הרצויות. לצורך לקיחת משכנתא ישנם מסמכים בסיסיים שיש להמציא: 3 תלושי שכר אחרונים, דפי עו"ש 3 חודשים אחרונים, פירוט הלוואות קיימות, תעודת זהות עם ספח וחוזה רכישה אם נחתם. אל תגיעו לבנק ללא ניירת, זה לא משדר רצינות ולא בטוח שתוכלו לקבל את כל התשובות שאתם רוצים אם לא תגיעו עם מסמכים מסודרים. הקפידו על מסמכים קריאים ולא מקומטים, רצוי אף להביא לבנק את המסמכים המקוריים והבנק ידאג לצלם אותם.
  2. תיאום פגישה ולבוש הולם – אל תנחתו בסניף סתם ככה, פגישת משכנתא בדרך כלל עורכת כחצי שעה עד שעה, רוב הפגישות בבנק מתואמות מראש, הקפידו לתאם פגישה על מנת שהבנקאי או הבנקאית יוכלו לתת לכם את מלוא תשומת הלב. חשוב גם להגיע בלבוש הולם, עניין זה הוכח בעבר לא פעם כי תורם ליחס רציני יותר מהבנקאי ובסופו של דבר להשגת תוצאות טובות יותר.
  3. אל תשאירו את תהליך המשכנתא לרגע האחרון – במיוחד בפסח, רוב הבנקים עובדים באופן חלקי. כמו כן הרשויות סגורות בפסח ולכן חשוב להתחיל את תהליך המשכנתא בזמן. בפסח לא ניתן יהיה לרשום שעבודים על הנכס וזה הוא תנאי הכרחי לצורך קבלת המשכנתא. הליך משכנתא ממוצע אורך בין חודש לחודשיים וצריך להיערך בהתאם על מנת שלא תהיו לחוצים ותצטרכו להתפשר על משכנתא בינונית או תאחרו בתשלומים למוכר.
  4. אישור עקרוני לפני חוזה – הרבה פעמים לקוחות ממהרים לחתום חוזה, כדי לא לפספס את הדירה בגלל שיש עוד קונים, ברור שזה לחץ מצד המוכר לסגור עסקה גם אם לעתים זה נכון אך עליכם לדאוג לכך שיהיה לכם אישור משכנתא לפני שאתם מתחייבים חוזית לעסקה, אם לא תקבלו אישור משכנתא, האחריות חלה עליכם ותצטרכו לשלם קנסות במידה ובסוף לא תקבלו את האישור שאתם זקוקים לו.
  5. החזר משכנתא – אל תספקו בבדיקת החזר משכנתא מינימלי ובפריסה מקסימלית, לקביעת ההחזר החודשי יש חשיבות מכרעת איך המשכנתא שלכם תראה וכמה היא תעלה לאורך השנים (גם בהחזר החודשי העתידי וגם בעלות הכוללת), שחקו במחשבוני משכנתא ובדקו תרחישים שונים בהחזרים חודשיים שונים, השתדלו לא לקחת את המשכנתא למקסימום שנים.
  6. ייעוץ משכנתא – אין לכם זמן או ידע להתעסק בתהליך המשכנתא? היעזרו ביועץ משכנתאות מקצועי ואובייקטיבי שילווה אתכם בתהליך. לקיחת משכנתא היא לא עניין של מה בכך, לא מספיק להסתמך רק על תחושות בטן, חברים או הבנקאי בסניף. גם כאשר אתם לוקחים משכנתא באמצעות יועץ חיצוני, תהיו מעורבים בתהליך ותקפידו להעביר לו את כל המסמכים והמידע שהוא צריך בצורה מסודרת.

בדקו החזר חודשי במחשבון משכנתא של מנטה.

 

איך לקחת משכנתא נכון

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי