מה גובה הריבית במשכנתא היום

מה גובה הריבית במשכנתא היום

כמה הריביות היום למשכנתא? זוהי אחת השאלות הראשונות ששואלים רוכשי דירות, ובצדק. הריבית תשפיע באופן מהותי על הסכום הסופי של רכישת הדירה, והיא מוסיפה עוד מאות אלפי שקלים אל המחיר הבסיסי שלה. יחד עם זאת, אין תשובה אחת ויחידה על השאלה מה הריבית של משכנתא, וזאת מהסיבה הפשוטה שהריביות מושפעות מפרמטרים רבים. כך למשל, הן מושפעות מתקופת המשכנתא, שככל שהיא ממושכת יותר כך הריבית עולה, וכן מאחוז המימון הנדרש לנכס, מהיותה קבועה או משתנה וכן הלאה. במאמר הבא נסביר כיצד לבחון כמה הריבית על המשכנתא היום, וכיצד מערכת האופטימיזציה שלנו יכולה לסייע לכם.

מערכת האופטימיזציה – היתרון הטכנולוגי של מנטה השקעות

אז אם שאלתם את עצמכם מה הריבית של המשכנתא, חשוב שתבינו שאין תשובה אחת ויחידה. כך למשל, ריבית הפריים עומדת היום עד 1.6%, ממוצע הריבית המשתנות על כ- 2.5% וממוצע הריביות הקבועות על כ- 2.9%, וכמובן שישנם שינויים מדי חודש או חודשיים. כמו כן, מדובר בממוצעים בלבד כאשר הריבית הספציפית שיציע הבנק תשתנה מאוד בהתאם למגוון פרמטרים וליכולת המיקוח שלכם. ויתרה מכך, יש כאמור את השיקולים של מרכיב הסיכון, נקודות היציאה, עמלות וכן הלאה.

בדיוק למען מטרה זו אנו מעמידים לרשותכם את מערכת האופטימיזציה שלנו, שלא רק עונה על השאלה כמה הריבית על משכנתא היום, אלא משקללת שורה ארוכה של פרמטרים. מדובר במערכת משוכללת וייחודית הלוקחת בחשבון את הנתונים הוודאיים, את התחזיות ואת ההעדפות האישיות שלכם, לרבות התנהגות המדד, הריביות במסלולים השונים, העדפות של רמת הסיכון, גמישות לפירעון מוקדם, סוג ההצמדה, תדירות שינוי הריבית וכן הלאה.

התוצאה שמציגה המערכת היא תמהיל מיטבי עבורכם, העשוי לחסוך עשרות אלפי שקלי בהשוואה לתמהילי משכנתאות אקראיים. ולא פחות חשוב, המערכת משקפת לכם בצורה ברורה ומובנת את הנתונים והמשמעויות של החזרי המשכנתא בעתיד.

מה גובה הריבית במשכנתא היום

אז קודם כל, בשביל להבין את גובה הריבית חשוב שתבינו לפחות באופן בסיסי את ההבדלים בין המסלולים השונים. ראשית, ישנה ריבית קבועה הצמודה למדד והמשמעות היא שמכאן והלאה תשלמו בדיוק את אותה הריבית, אך סכום הקרן עלול להשתנות עם שינויי מדד המחירים לצרכן – שלרוב נוטים לעלות. לעומת זאת, ישנה ריבית קבועה שאינה צמודה למדד, וכאן גובה הריבית במשכנתא נשארת גם היא קבועה כאשר גם ההחזרים נשארים קבועים לאורך כל חיי המשכנתא.

סוג שונה של הריבית היא המשתנה. לדוגמא, ישנה ריבית משתנה הצמודה למדד ולכן השינוי גם בה מקביל להשתנות מדד המחירים לצרכן. בהתאם לחוזה המשכנתא תשתנה הריבית אחת לשנה, אחת לחמש שנים או לתקופה אחרת, ובדרך כלל היא תעלה עם הזמן. בדרך כלל ריביות אלו נמוכות יותר מהקבועות וגם יש אפשרות לשינוי המסלול בנקודות הפירעון כדי להקטין את הריבית. מצד שני, יש בהם כמובן מרכיב של סיכון. מלבד מדד המחירים לצרכן, הריבית גם יכולה להיות צמודה לכלים פיננסיים אחרים, למשל צמודה למט"ח ולריבית הפריים. כאשר מצמידים את ההלוואה לריבית הפריים ישנה תוספת מראש לתשלום, וכמובן שישנו סיכון עקב השתנות ריבית זו שקובע בנק ישראל. יחד עם זאת, בשנים האחרונות אין שינויים משמעותיים בריבית הפריים, ולכך מצטרף היתרון שהקרן אינה יכולה לגדול עקב אי ההצמדה למדד המחירים לצרכן, וישנה גם עמלת פירעון מוקדם יחסית נמוכה, בזכות העובדה שאין על מסלול זה עמלת היוון.

למידע נוסף בנושא וקבלת ליווי

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ליווי מקצועי המוביל למסלולים האטרקטיביים והמשתלמים ביותר, פנו אל היועצים של מנטה ייעוץ משכנתאות בטלפון 072-2797979.

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי