כמה ריבית על משכנתא

עבור מרבית האנשים, השאלה כמה ריבית יש על משכנתא היא השאלה שנראית החשובה ביותר. אכן, מדובר במרכיב עיקרי שישפיע לרוב באלפי או עשרות שקלים על סכומי ההחזר המצטברים לאורך השנים. יחד עם זאת, מה שלא כולם מבינים, לפחות בתחילת הדרך הוא שתמהיל המשכנתא שלהם עשוי לכלול ריביות שונות בהתאם למסלולים המרכיבים אותו, בין אם ריבית הקשורה לסיוע מטעם משרד הבינוי והשיכון, ריבית משתנה והמדד שאליו היא צמודה, ריבית קבועה צמודה ולא צמודה וכן הלאה.

למעשה, בבניית תמהיל משכנתא יש עשרות פרמטרים שצריך לקחת בחשבון, חלקם אישיים כמו מצבכם הכלכלי כיום ובעתיד, מידת הסיכון שתהיו מוכנים לקחת, הסכום לו אתם זקוקים, משך פריסת המשכנתא שאתם מעוניינים בו, ועוד. לצד זאת, ישנם נתונים  אובייקטיבים הנוגעים למצב המשק והריביות כיום, מצב מדד המחירים לצרכן, ריבית הפריים, הדולר, ריבית בנק ישראל, עמלות פירעון ועוד. לכל אלו מצטרפים היבטים שצריך למעשה לצפות אותם, למשל תנודות במדדים וכדומה, וישנם עוד פרמטרים רבים נוספים.

משכנתא ב- 2020 זה לא משכנתא ב-2010

התשובה לשאלה מהי ריבית המשכנתא משתנה כאמור לאורך השנים. כל יועץ משכנתאות יוכל לספר לכם שכרגע אנחנו נמצאים בשפל מבחינת ריבית המשכנתא שכדאי לנצל אותו לטובתכם בין אם אתם בעלי משכנתא חדשה ובין אם אתם בעלי משכנתא קיימת (מחזור משכנתא)

בנוסף, הטכנולוגיה ובפרט מערכת האופטימיזטור שלנו, יודעת לשקלל את כלל הפרמטרים ולהביא לתוצאות אופטימאליות מבחינת מסלולים וריביות, ומסתכמות בתמהיל החוסך לכם ממון נכבד. במילים אחרות, עם המערכת המשוכללת שלנו תוכלו להגיע לתוצאות מקסימאלית מבחינת חיסכון בכסף ומבחינת התאמה לצרכים שלכם וגם תוכלו להנות מריביות אטרקטיביות במיוחד.

 

שואלים חבר: כמה ריבית על משכנתא

אם תשאלו חבר שלכם כמה ריבית משכנתא קיבלת, התשובה שייתן החבר עשויה להיות שונה מאוד מזו שאתם תקבלו. ייתכן למשל שהחבר נטל את המשכנתא לפני שנה או חמש שנים, ומאז המצב השתנה. ייתכן שהוא בחר ליטול יותר סיכון עם ריבית משתנה צמודה לדולר, ייתכן שפרש את המשכנתא על פני תקופה קצרה יחסית, וייתכן שאחוז המימון של ההלוואה מהנכס היה קטן יחסית. יתר על כן, ייתכן שהחבר מספר על בגאווה על הריבית המוצלחת שקיבל, אולם למעשה התמהיל שלו כולל עוד ריביות פחות מוצלחות.

למידע נוסף בנושא וקבלת ליווי

לפרטים נוספים בנושא ולקבלת ליווי מקצועי המוביל למסלולים האטרקטיביים והמשתלמים ביותר, פנו אל היועצים של מנטה ייעוץ משכנתאות בטלפון 072-2797979.

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי