חישוב תמהיל משכנתא

איך עושים חישוב תמהיל משכנתא

חישוב תמהיל משכנתא אולי נשמע על פניו פשוט וקל, אך למעשה הוא מורכב משורה ארוכה של פרמטרים. ליתר דיוק, כדי לחשב את גובה ההחזר החודשי שלכם בהתאם לתמהיל, עליכם לדעת לפחות דבר אחד בוודאות: מהו התמהיל שלכם. וכאן אנו נכנסים לעולם העומד בפני עצמו.

לכאורה, הדבר הפשוט ביותר לעשות הוא לבחור משכנתא המבוססת על מסלול אחד, כלומר ללא תמהיל של מסלולים שונים. בעבר היה נהוג לבחור באפשרות הזו, אולם כיום כמעט כל הלווים בוחרים לשלב מסלולים כאלו ואחרים אשר המטרה שלהם היא לאזן בין הקטנת ריביות והקטנת סיכונים. כך לדוגמא, ניתן לשלב באותה המשכנתא מסלול של ריבית קבועה לא צמודה, ריבית משתנה צמודה למדד המחירים לצרכן, ריבית שקלית על בסיס פריים, הלוואת מט"ח וכו'. לכל אחד ממסלולים אלו יש יתרונות וחסרונות הקשורים לגובה הריבית המוצעת, לנקודות היציאה האפשריות, ולתלות והסיכון במדדים השונים.

קליק וגמרנו עם מחשבון משכנתא דיגיטלי

אם אתם עושים את הצעדים הראשונים לקראת המשכנתא, מחשבון משכנתא דיגיטלית הוא כלי שכדאי ומומלץ להתחיל איתו. מדובר במחשבון המאפשר לכם להכניס מספר נתונים בסיסיים הכוללים את הסכום המבוקש להלוואה, את תקופת ההחזר ואת גובה הריבית, ומכאן לקבל את גובה ההחזרים הצפויים לכם לאורך התקופה. במחשבון שבאתר שלנו תוכלו להשתמש בקלות רבה ולקבל תובנה בסיסית לגבי ההשפעות ההדיות של נתונים אלו. בתוך כך, גם תוכלו לקבל כיוון כללי לגבי היכולות והאפשרויות שלכם. כל זאת, בקליק אחד או שניים, וגמרנו.

 חישוב תמהיל משכנתא

טכנולוגיה מתקדמת בהרבה

במידה מסוימת ניתן להשתמש במחשבון הדיגיטלי על מנת לראות את ההחזרים הצפויים (פחות או יותר) עם תמהיל משכנתא כזה או אחר. לשם כך אתם צריכים כמובן לבנות תמהיל תיאורטי ולהבין מהי הריבית הכללית הצפויה מהם. יחד עם זאת, ברור שהמחשבון אינו יכול לצפות התנהגויות לטווח ארוך של מדדים וריביות, אשר ישפיעו בצורה מהותית על גובה ההחזרים ועל כדאיותו של התמהיל.

לשם כך יש צורך במערכת מתקדמת בהרבה כדוגמת האופטימיזטור של מנטה ייעוץ משכנתאות. כאן כבר מדובר בעולם אחר עם מערכת שלוקחת בחשבון את כל המידע העדכני בשוק המשכנתאות היום, וכן את התחזיות לגבי התנהגות הריביות והמדדים בעתיד. היא גם לוקחת בחשבון את הצרכים וההעדפות שלכם כפי שתיארתם בפני יועץ המשכנתאות שלנו, ומוציאה תחת ידיה את התמהיל הטוב והחסכוני ביותר, שמתאים לצרכיכם.

למידע נוסף בנושא וקבלת ליווי

לפרטים נוספים על חישוב תמהיל משכנתא ועל האופטימיזטור שלנו, ולקבלת ליווי מקצועי המוביל למסלולים האטרקטיביים והמשתלמים ביותר, פנו אל היועצים של מנטה ייעוץ משכנתאות בטלפון 072-2797979.

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי