5 דרכים אפשריות לחישוב החזר חודשי של משכנתא

מתכוונים לקחת משכנתא ורוצים לחשב החזר חודשי? הנה 5 דרכים אפשריות

חישוב החזר משכנתא הוא חלק קריטי בתהליך לקיחת משכנתא אופטימלית (קראו טיפים לקביעת החזר חודשי), ולצורך כך ריכזנו עבורכם 5 דרכים אפשריות לחישוב החזר חודשי של משכנתא והמשמעות של כל אחד מהדרכים:

  1. מחשבון משכנתא פשוט – באמצעות מחשבון משכנתא פשוט תוכלו לחשב את ההחזר החודשי המתאים לכם בהתאם לסכום שאתם רוצים. ניתן לשחק עם הריבית והתקופה בהתאם לצרכים שלכם. מחשבון זה ייתן לכם בעיקר מענה על ההחזר החודשי הראשון אך לא ייתן לכם את המענה על העלות הכוללת של המשכנתא לאורך השנים וההתנהגות של ההחזר החודשי בעתיד. מחשבון משכנתא פשוט בדרך כלל מציג החזר חודשי לפי סכום, ריבית ושנים אך אינו מאפשר לבצע חישוב של תמהיל משכנתא המשלב מספר מסלולים שונים. פתרון זה מצוין במקרה שברצונכם לבצע חישוב ראשוני ומהיר.
  2. טבלת החזרים חודשיים – באמצעות טבלת החזרים חודשיים תוכלו לחשב בקלות ובמהירות החזר חודשי על משכנתא לפי סכום ושנים. יתרון גדול למי שאינו מעוניין להתעסק עם הפלאפון או המחשב ורוצה לקבל במקום אומדן של החזר חודשי ראשוני משוער. לדוגמא אם אתם בבית או במשרדו של הקבלן ורוצים לדעת בהתאם לשווי הדירה וההון העצמי שלכם מה ההחזר החודשי שצפוי לכם, תוכלו להיעזר בטבלה ולחשב במהירות. טבלה כזו כמובן שאינה מציגה גם כן תמהילי משכנתא ועלות כוללת וגם לא ניתן לבחון בה החזרים לפי ריבית שונה.
  3. אפליקציית מחשבון משכנתא – היום יש מספר אפליקציות לא רעות (גם ישראליות וגם מחו"ל) שמאפשרות לבצע בקלות ובמהירות חישובי החזר חודשי. ישנן אפליקציות שונות שגם מאפשרות לראות לוח סילוקין מלא של המשכנתא לאורך השנים וכאלו שאף מאפשרות להזין תמהיל משכנתא מלא ועוד תכונות שונות.
  4. מחשבון שילובי משכנתא – באתרים שונים ישנם מחשבוני משכנתא שמאפשרים לחשב תמהיל משכנתא עם כמה מסלולים. כאשר אתם משתמשים במחשבון כזה, בדקו האם המחשבון מאפשר להזין שינויי מדד וריבית עתידיים ועל איזה הנחות הוא מתבסס. מחשבון זה הוא מחשבון מתקדם יותר ומתאים בעיקר לשלבים מתקדמים בתהליך. לצורך בדיקה ראשונית אין צורך להשתמש במחשבון זה ואפשר להסתפק במחשבון פשוט. כאשר אתם מגיעים לשלב של קבלת הצעות ממשיות ורלוונטיות מהבנקים למשכנתאות, כדאי להשתמש במחשבונים אלו שיכולים לסייע לבחינה איזה תמהיל משכנתא עדיף.
  5. מחשבון תמהיל משכנתא מומלץ – ישנם מחשבוני משכנתא אשר מאפשרים לקבל המלצה על תמהיל משכנתא מומלץ בהתאם לסכום וההחזר החודשי הרצוי. פחות מומלץ להשתמש במחשבונים כאלו מכיוון שהם עדיין לא מפותחים מספיק ולא נותנים מענה מלא ואמיתי לחישוב תמהיל משכנתא אופטימלי ולכל היותר נותנים קנה מידה מאוד בסיסי לתמהיל אפשרי. את התמהיל שמחשבונים אלו ממליצים, כדאי לבחון מול יועץ משכנתאות פרטי בכדי לוודא שאכן מומלצים.

5 דרכים לחישוב החזר חודשי

 

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי