מחזור משכנתא קיימת

כאשר אנו נוטלים משכנתא, אנו מתחייבים לשלם כל חודש סכום חודשי קבוע לתקופה ארוכה, לפעמים אף לתקופה של 30 שנים. במשך תקופה ארוכה שכזו, קורים שינויים אשר יכולים לגרום לנו לרצות לשנות את ההחזר החודשי או את המסלולים של המשכנתא מכמה סיבות. למשל: התשלומים החודשיים של המשכנתא גבוהים. במקרה כזה אנו נרצה לפרוס את המשכנתא ליותר שנים ועל ידי כך להקטין את ההחזר החודש.
דוגמא נוספת היא במצב הפוך: יכולת ההשתכרות של הלווה השתפרה, והוא רוצה "לסיים" את המשכנתא מהר יותר. במצב כזה נכון להעלות את ההחזר החודשי של המשכנתא ועל ידי כך להשיג קיצור שנים של המשכנתא.

פעולה זאת נקראת מחזור משכנתא קיימת.

במידה ויש לכם משכנתא, כנראה שכן לקחתם אותה עם חשיבה ארוכת טווח. אך מה לעשות? לפעמים ישנם שינויים שלא ניתן לצפות – לטובה או לרעה, ואנחנו צריכים לנהל את המשכנתא שלנו בהתאם אליהם.
מספר גורמים שעלולים לגרום לנו לרצות לשנות את המשכנתא שלנו:
• במידה והריבית במשכנתאות נמוכה מאשר הריבית בתקופה שנטלנו את המשכנתא – במצב כזה כדאי לנו למחזר את המשכנתא ולהנות מריביות נמוכות במשכנתא ולהשיג חסכון כלכלי.
• כאשר יכולות ההשתכרות שלנו משתפרת או גורעת. ניתן להעלות את ההחזר ההחודשי של המשכנתא ועל ידי כך לקצר את תקופת המשכנתא ו"לסיים" איתה מהר במידה והלווים יכולים לעמוד בהחזר חודשי גבוהה מההחזר החודשי הנוכחי שלהם במשכנתא. או במצב הפוך, כאשר יכולת ההשתכרות של הלווים נפגעת – לדוגמא אם חלילה אחד הלווים מפסיק לעבוד ויכולת ההשתכרות נפגעת – ניתן לעבור למסלולים שבהם ההחזר חודשי יותר נמוך או לפרוס את המשכנתא ליותר שנים ועל ידי כך להקטין את ההחזר החודשי.

אז מה זה בעצם מחזור משכנתא קיימת?
זהו מושג בסיסי וחשוב שכל נוטל משכנתא צריך להכיר. מחזור משכנתא קיימת זה האופציה לעבור בכל עת בין המסלולים השונים של המשכנתא במידה ואנו חופצים בכך (מכל אחת המצוינות למעלה). אך חשוב להכיר, שלפעולה של מחזור יש השלכות. לעיתים ישנה עמלה כאשר מבצעים מחזור. ולפעמים פעולת המחזור יכולה להטיב עם הלווה כלכלית, אך לפעמים כאשר מורידים את ההחזר החודשי פורסים את המשכנתא ליותר שנים זוהי פעולה אשר תייקר את עלות המשכנתא. לכן כאשר מבצעים מחזור, מומלץ וכדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות אשר יציג לכם את היתרונות, החסרונות וההשלכות הכלכליות לטובה ולרעה של מחזור המשכנתא של הלקוח.
חשוב לדעת:
לרוב הבנקים מאשרים משכנתא עד גיל 75 (במקרים חריגים עד 80 – נתון לשיקול דעתו של הבנק המלווה), ולכן כאשר ממחזרים הלוואה צריך לקחת זאת בחשבון. כמו כן כאשר מבצעים מחזור משכנתא ללווה בגיל 55 ומעלה התשלום החודשי על ביטוח החיים יהיה יקר משמעותית ולכן לפני מהלך של מחזור מומלץ ואף להתייעץ עם יועץ משכנתאות שיבצע בדיקה מקיפה של כל הפרמטרים על מנת לוודא שהמחזור ישרת את האינטרסים שלשמו אנו מבצעים אותו.

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי