לקיחת משכנתא בחופשת לידה

האם לקיחת משכנתא בחופשת לידה אפשרית? ולאיזה דברים צריך לשים לב?

פעמים רבות יוצא לזוגות צעירים לקחת משכנתא כאשר האישה בהריון מתקדם, לקראת לידה או כבר בחופשת לידה. אין הדבר מקרי שכן לא מעט זוגות צעירים נוטים לרכוש דירה חדשה בסמוך ללידת הילד. ניתן כמובן לקבל משכנתא גם בחופשת לידה אך יש מספר דברים שיש לשים אליהם לב ולהיערך אליהם:

אחד הדברים החשובים לצורך אישור משכנתא היא ההכנסה המשותפת של בני הזוג. במקרה ולבת הזוג ישנה הכנסה משמעותית והיא בחופשת לידה, לעתים עשוי להיות קושי בקבלת אישור המשכנתא. הבנק מבקש לראות 3 תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים ואילו אשה בחופשת לידה לא תוכל לספק זאת. במקרה והאישה חוזרת לעבוד באותו מקום עבודה הדבר פשוט יותר, לצורך כך יבקש הבנק את 3 תלושי השכר האחרונים מלפני חופשת לידה ואישור מהמעסיק על מועד החזרה המשוער והיקף המשרה הצפוי לאחר חופשת לידה. יש כאן קצת אבסורד מפני שידוע לכל, שמעסיק לא ראשי לפטר עובדת בחופשת לידה ולכן לכאורה לא אמורה להיות בעיה לקבל מסמך כזה אולם, אשה שהחליטה שהיא לא חוזרת לעבוד באותו מקום וכבר סיכמה זאת עם המעסיק לפני יציאתה לחושפת לידה, סביר שתתקשה לקבל אישור כזה מהמעסיק שלה או שתעדיף כלל לא לבקש. מה ניתן לעשות במקרה שלא ניתן לקבל מהמעסיק אישור חזרה לעבודה? אם במקרה ישנו כבר סיכום עם מקום עבודה חדש, ניתן להמציא אישור מהמעסיק החדש. במקרים בהם לבעל בלבד ישנה הכנסה מספקת לצורך אישור המשכנתא (גובה ההחזר החודשי צריך להיות עד שליש מגובה ההכנסות החודשיות, לצורך כך היעזרו במחשבון משכנתא). במידה והכנסת הבעל אינה מספקת ולאשה אין הכנסה עתידית שהיא יכולה להציג כעת, האפשרויות שנשארו הם או להמתין לחזרת האישה למעגל עבודה ולהמציא חוזה העסקה או תלוש שכר מהמקום החדש ואם אין אפשרות להמתין עד אז, ניתן לצרף את אחד ההורים כערב תומך שיסייע לאישור המשכנתא. לאחר חזרת האישה למעגל העבודה במשך מספר חודשים רצופים לפחות, ניתן להגיש בקשה לבנק להסרת הערבות.

היערכות לקראת התינוק והמשכנתא

בתקופת ההיערכות לתינוק, במיוחד אם זה התינוק הראשון שלכם, ישנם כמובן הרבה שינויים שחלים בחיים שלכם. יחד עם כל השמחה מהולדת התינוק ישנו גם לחץ והמשכנתא רק מוסיפה לכך. בשלב הטיפול בלקיחת המשכנתא בת הזוג תצטרך להגיע לבנק לפחות פעם אחת לחתום על המשכנתא ויתכן שגם לעורך הדין לחתימות נוספות, נסו לרכז או להתאים את לוחות הזמנים לכך, שלא יעכבו אתכם ברגע האמת. שימו לב כי כחלק ממשימות המשכנתא יש לעשות ביטוח חיים לשני בני הזוג, אשה שעברה ניתוח קיסרי בסמוך לבקשת הביטוח, יתכן ותתקשה לקבל כיסוי ולכן יש לוודא זאת מול חברת הביטוח. בתקופת חופשת הלידה מקבלים קצבה מביטוח לאומי בגובה שכר של כ 3 חודשים אולם לאחר מכן הארכת חופשת הלידה היא על חשבון העובדת, בתקופה זו ישנם הוצאות רבות הקשורות לתינוק ולכן חשוב כי תיערכו לכל ההוצאות כולל ההוצאה על המשכנתא בצורה נכונה שלא תתחילו אותה ברגל שמאל. לעתים תוכלו לקבל מהבנק אישור לתשלום חודשי מופחת (גרייס) למספר חודשים עד שיתחיל התשלום החודשי המלא וזה יוכל לסייע לכם לעבור את חופשת הלידה בשלום. הסתייעו בהורים הן בעזרה במשימות המשכנתא והן לאחר מכן כדי לצלוח את הדרך עד החזרה למעגל העבודה. בהיערכות לתשלומי המשכנתא, קחו בחשבון את ההוצאה הצפויה על מעון/משפחתון עבור הילד.

 לקיחת משכנתא בחופשת לידה1

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי