יועץ משכנתא

האם כדאי לקחת יועץ משכנתא?

על פי הנתונים העדכניים, כמחצית מנוטלי המשכנתאות בישראל מתייעצים בשלב זה או אחר עם יועץ משכנתאות פרטי ואובייקטיבי, ונעזרים בשירותיו בהיקף כזה או אחר. אם בוחנים את הביקוש לשירות זה לאורך העשור האחרון, מבחינים בעלייה משמעותית ויש לה סיבות טובות ומוצדקות. יחד עם זאת, לא לכולם ברור אם כדאי לפנות אל יועץ משכנתא, ואכן, כמו בכל תחום לפנייה הזו יש יתרונות וחסרונות. במאמר הבא נסקור אותם עבורכם על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

יתרונות וחסרונות של יועץ משכנתאות פרטי

אז היתרון הראשון של יועץ משכנתאות הוא האובייקטיביות שלו. יתרון נוסף טמון בשירות שחוסך לכם הרבה זמן, שכן היועץ מבצע עבורכם את כל הבדיקות לגבי המסלולים ותמהילי המשכנתאות הטובים ביותר, במקום שתצטרכו לצלול אל מעמקי המונחים הכלכליים, משימה ארוכה ומפרכת שלא פעם מסתיימת בתסכול וייאוש. אבל כמובן שהיתרון הכי חשוב טמון בחיסכון הכספי שיכול להגיע בהחלט לעשרות אלפי שקלים לאורך זמן. זאת, גם בזכות השמירה על האינטרסים שלכם, גם בזכות הידע המצוין של יועץ משכנתא, גם היכרותו עם התנהלות הבנקים ויכולתו להתמקח ולהשיג לכם את ההצעה הטובה ביותר, וגם בזכות כוח המיקוח שלו כמי שמייצג לווים רבים.

יחד עם זאת, כמו כל דבר בחיים יש לייעוץ משכנתא גם חסרונות. העיקרי שבהם, מן הסתם, הוא שהשירות כרוך בעלות שכרם של בעלי המקצוע. מדובר בהוצאה שמתחילה באלפי שקלים בודדים ויכולה גם להגיע לחמישה עשר אלף ₪, כתלות בהיקף השירות ובנותן השירות. כמובן, כאשר משווים את העלות לחיסכון בכסף לאורך זמן על המשכנתא, ההשקעה מצדיקה את עצמה, אבל בכל זאת מדובר בהוצאה שאף אחד לא מכופף לכם את היד בשביל שתוציאו אותה מהכיס.

יועץ משכנתא

יועץ משכנתא פרטי או מהבנק

אנשים שמגיעים בפעם הראשונה לבנק לגבי משכנתא, מבינים עד מהרה שיש יועצי משכנתאות שיעזרו להם. מדובר בפקידים חביבים ובעלי ידע בסיסי שיושבים בסניף מול נוטלי המשכנתא, מספרים להם על המשמעויות, על הטפסים שצריך למלא, על המסמכים הנדרשים, על המסלולים המוצעים והריביות, וכן הלאה. אין ספק כי מדובר באנשי מקצוע שיודעים למלא את תפקידם, רק הבעיה היא שהמטרה שלהם היא קודם כל לייצר רווח לבנק, מה שעומד בסתירה לאינטרס של הלקוח – לקבל משכנתא בתנאים הטובים והמשתלמים ביותר מבחינתו.

עד לפני שני עשורים תחום זה של "ייעוץ" היה שמור אך ורק לבנקים, אולם למרבה מזלם של הלווים הוא נפתח וכיום ניתן לקבל ייעוץ אובייקטיבי באמת. כלומר, ייעוץ מאנשי מקצוע בעלי ניסיון רב והשכלה כלכלית רלוונטית במטרה ללוות ולייעץ ללקוח בצורה אובייקטיבית תוך דגש על חסכון ללקוח (ולא על שמירת הרווח לבנק), ומה שעובד לנגד עיניהם כאמור הוא אך ורק טובתו של הלווה ולא של הגוף המלווה. זכרו: בנק הוא עסק כלכלי לכל דבר והסיבה העיקרית שבגללה הוא מעוניין להלוות לכם כספים היא הרווח, שמגיע מהריבית והעמלות הנלוות.

 

לשירותי יועץ משכנתאות

חברתנו מספקת שירותי ייעוץ משכנתאות ברמה גבוהה במיוחד, בהתבסס על פיתוח טכנולוגי ייחודי, ובעלויות נוחות לכל כיס. לקבלת ליווי מקצועי המוביל למסלולים האטרקטיביים והמשתלמים ביותר במשכנתאות, פנו אל היועצים שלנו בטלפון 072-2797979.

 

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי