יועץ משכנתאות – הדרך הבטוחה לחסכון במשכנתא

יועץ משכנתאות – ככה חוסכים כסף במשכנתא

ראשית יש לציין כי ייעוץ משכנתאות הנו תחום אשר עדיין אינו מוסדר בחקיקה (לא בבנקים ולא בחברות פרטיות). למרות זאת יועץ משכנתאות הנו מקצוע לכל דבר אשר מצריך ידע וניסיון רב אשר רובו נרכש באופן מעשי על ידי ניהול מספר רב של תיקי משכנתאות. יועץ משכנתאות טוב חייב להיות בקיא ומעודכן בשינויים אשר מתרחשים בתחום מדי יום ביומו כגון שינויי ריביות ומגמות בשוק, שינוי תקנות בבנקים למשכנתאות ובבנק ישראל ועוד.

תחום המשכנתאות הנו עולם ומלואו ומצריך בקיאות פיננסית ספציפית לתחום זה, מכיוון שכך, גם כלכלן בכיר, מנהל בנק או רואה חשבון אשר אינם בקיאים בתחום ברמה היומיומית אינם יוכלו לתת לך את המענה המלא לכל הנדרש בבואך לקחת משכנתא אלא לכל היותר יוכלו לתת לך המלצה בסיסית ממה להיזהר או מה הן הנקודות העיקריות אותן עליך לבחון בבואך לקחת את המשכנתא המיוחלת.

אז למה אני צריך לקחת יועץ משכנתאות?

לרובנו המשכנתא שאנו לוקחים זאת העסקה הגדולה ביותר אותה אנו עושים בחיינו ולכן חשוב להיעזר באיש מקצוע אשר בקיא בכל הנהלים והתנאים וזאת על מנת שנדע בדיוק לקראת מה אנחנו הולכים, נמנע מאי נעימויות של אי עמידה בלוחות זמנים, נקבל הדרכה יד ביד מה עלינו לעשות בכל שלב ושלב של התהליך (אשר הנו לעתים ביורוקרטי, ארוך ומסורבל  למי שאינו בקיא בתחום) ועל מנת שנהיה בטוחים כי קיבלנו את המשכנתא המתאימה לנו ביותר ובתנאים הטובים ביותר שיכולנו להשיג במסגרת המגבלות שלנו.

אז עכשיו ברור לכולנו למה צריך ליווי של יועץ משכנתאות, אך למה אנחנו צריכים לקחת יועץ משכנתאות חיצוני אשר גובה שכר טרחה ולא להסתפק ביועץ המשכנתאות אשר מציע הבנק בחינם?

יועץ משכנתאות של הבנק לכאורה יוכל לתת לנו מענה על חלק מהנושאים שבגללם אנו צריכים ליווי של יועץ משכנתאות, אולם אסור לשכוח כי יועץ המשכנתאות של הבנק הנו עובד של הבנק ומכיוון שכך, הנו מחויב לנוהלי הבנק הכוללים בין היתר מקסום הרווח של הבנק. יועץ משכנתאות של הבנק יוכל לתת לנו מענה אך ורק לנהלים הקיימים בבנק שלו בלבד ואילו יועץ משכנתאות אובייקטיבי וחיצוני, רואה את כל התמונה ויכול להציע לנו פתרונות שאינם קיימים בבנק מסוים אך קיימים בבנק אחר. ליועץ המשכנתאות של הבנק למעשה אין שום מחויבות כלפיכם כל עוד לא רכשתם את המשכנתא דרך הבנק שלו. לעומת זאת יועץ משכנתאות חיצוני מחויב אך ורק לכם ורואה אך ורק את טובתכם, שכן הוא מייצג אתכם בלבד כבר מהשלב הראשוני של בירור הפרטים הראשוני.

אצל רוב יועצי המשכנתאות החיצוניים תוכלו גם לקבל יחס אישי יותר וזמינות גם בשעות שאינן שגרתיות לעומת יועץ משכנתאות בבנק אשר ייתן לכם מענה אך ורק בשעות הפעילות המצומצמות של הבנק במקרה הטוב ובמקרה הרע תוכלו לקבל מענה אך ורק על ידי הגעה פיזית לבנק שכן יועץ המשכנתאות עסוק בכל שעות הפעילות של הבנק בקבלת קהל.

ההבדל המהותי ביותר מתבטא בבחירת מסלולי ההלוואה והריביות שכן שם טמון החיסכון (או ההפסד) הכספי הגדול. יועץ משכנתאות בבנק יציע לכם רק את מסלולי המשכנתא הקיימים בבנק ואילו יועץ משכנתאות פרטי יוכל גם להציע מסלולים וריביות הקיימים בבנקים למשכנתאות אחרים. בנוסף, ליועצי משכנתאות פרטים ומקצועיים, קיימים כלים נרחבים אשר יכולים להציג תמונה מדויקת יותר של התנהגות המשכנתא בעתיד הכוללת תחזית של התנהגות המשכנתא בעתיד עם השינויים הצפויים במדד ובריבית, ועל ידי כך לקבל החלטה מושכלת על תמהיל המשכנתא המומלץ. למעשה, ליועץ המשכנתאות בבנק אסור להמליץ איזה תמהיל משכנתא כדאי לנו לקחת וזאת מכיוון שהוא אינו גורם אובייקטיבי (לעומת יועץ משכנתאות פרטי אשר יכול לתת המלצה מקצועית ואובייקטיבית אשר משקפת את טובת הלקוח בלבד). הדבר האחרון הוא ריביות – יועץ משכנתאות בבנק ישאף לסגור איתנו משכנתא בריבית הגבוהה ביותר שיוכל לעומת יועץ משכנתאות פרטי אשר ישאף להשיג עבורנו את הצעת הריבית הנמוכה ביותר שלנגד עניו עומדת טובת הלקוח בלבד וביכולתו לראות את התמונה המלאה של כל הריביות המוצעות על ידי כל הבנקים למשכנתאות בכל רגע נתון. ליועץ משכנתאות מנוסה אשר מטפל בכמות תיקים גדולה יש כוח מיקוח גדול מול הבנקים והוא גם בקיא בריביות המעודכנות בכל בנק ובנק ויודע להעריך מה הריבית המינימלית שניתן לקבל.

איך לבחור יועץ משכנתאות?

לקיחת יועץ משכנתאות היא דבר חשוב כפי שהבנו אך לא פחות חשוב לבחור יועץ משכנתאות טוב. מה הוא יועץ משכנתאות טוב? יועץ אשר ייתן אשר ישיג עבורנו את העסקה הכדאית ביותר. זה מתחיל גם במחיר שגובה יועץ המשכנתאות, מכיוון שתחום זה פרוץ וישנם יועצים שמציעים מחירים מנופחים משמעותית ממחיר השוק (וזה גם יכול להעיד משהו על אמינות היועץ) ובנוסף כמובן חשוב לקבל רקע על היועץ: מה הניסיון וההשכלה שיש לו? בכמה תיקים הוא טיפל עד היום וכמה הוא מטפל כעת (בדרך כלל כמות גבוה של מעל 10 תיקים בחודש יכולה להעיד על היקף עבודה מספק לביצוע מו"מ מועיל והיכרות עם השוק), האם יש לו לקוחות ממליצים? כדאי לקרוא קצת באינטרנט על היועץ או החברה שהוא מועסק בה. עיון בדף הפייסבוק ואתר האינטרנט של היועץ או החברה יכול לתת לכם קצת רקע האם מדובר בחברה רצינית. בקשו שיחת ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות על מנת להירשם מהחברה או היועץ. ישנו יתרון לעבוד מול יועץ משכנתאות אשר מועסק בחברת ייעוץ משכנתאות שכן החברה ביחד מאגדת כמות תיקים גדולה ובבעלותה ניסיון רחב יותר מאשר יועץ בודד ויש גם ליועץ וגם לכם "אמא ואבא" שניתן לפנות אליהם או להתייעץ אתם במקרה הצורך.

השלב הראשון לפני שיוצאים לדרך הוא לבדוק החזרים חודשיים באמצעות מחשבון משכנתא על מנת שתוכלו לבחון האם באפשרותכם לעמוד בהחזר החודשי של המשכנתא הרצויה, במקביל יש לפנות ליועץ משכנתאות אשר יסביר לכם את כל התהליך והמשמעות שלו באופן יותר מעמיק וספציפי עבורכם.

יועץ משכנתאות יועץ משכנתא יועץ משכנתאות פרטי

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי