הלוואת זכאות משרד השיכון

הלוואת זכאות משרד השיכון

בעבר כתבנו כי הלוואת זכאות משרד השיכון אינה רלוונטית מכיוון שהריבית שניתנת בה היא גבוהה יותר מהריבית על המשכנתא אשר הבנקים נותנים.

לאחרונה, עקב עלייה מהותית בריביות המשכנתא בבנקים למשכנתאות, הזכאות חזרה להיות רלוונטית בתקופה האחרונה.

הריבית על הלוואת זכאות משרד השיכון בדרך כלל הינה 3% צמוד למדד לכ-25 שנים ואילו הריבית על המשכנתא באותו מסלול נעה סביב 3.5% ולעיתים יותר.

יתרון נוסף של הלוואת זכאות משרד השיכון הינו שזאת הלוואה שניתן לפרוע בכל עת ללא קנסות (עמלות פרעון מוקדם).

למרות זאת יש לקחת בחשבון את הדברים הבאים:

סכום הלוואת זכאות משרד השיכון בדרך כלל הינו סכום נמוך ביחס לכל המשכנתא (לרוב סביב 80-100 אלף ש"ח)

הלוואת זכאות משרד השיכון אינה תחליף להון עצמי ראשוני (הון עצמי מינימאלי הינו 25% מערך הנכס) והסכום שלה מקוזז מסכום המשכנתא הכללי המבוקש.

הליך הוצאות תעודת הזכאות אורך כשבועיים (באמצעות הבנקים למשכנתאות) וכרוך בהמצאת אישורים שונים כגון אישור מקצין העיר על שירות צבאי, תעודת נישואין,תעודת זהות + ספח מעודכן עם ילדים ופרטי אחים ואחיות.

האם תמיד במשכנתא לזוגות צעירים תמיד כדאי להשתמש בהלוואת זכאות משרד השיכון?

אין תשובה חד משמעית, יש לבצע בדיקה אישית בהתאם לנתונים האישיים, לווים בעלי נתונים טובים (הכנסות גבוהות, אחוזי מימון נמוכים, תקופות הלוואה קצרות) יתכן ויקבלו עדיין תנאים טובים יותר ללא הלוואת זכאות משרד השיכון.

כמו כן יש לקחת בחשבון כי הלוואת זכאות משרד השיכון הנה בריבית קבועה צמודה בלבד, כיום ישנם מסלולים אטרקטיבים יותר כגון מסלול הפריים שאינו צמוד ואינו נושא קנסות בגין פרעון מוקדם או ריבית קבועה ולא צמודה למדד.

בנוסף, חשוב מאד לשים לב שהבנק אינו מעלה את הריבית על יתר המסלולים במידה ואנו ממשים את הלוואת זכאות משרד השיכון, במקרה כזה, יתכן שהעלאת הריביות של שאר המסלולים יהפכו את ניצול הלוואת הזכאות משרד השיכון ללא כדאית.

לנוחיותכם ניתן להוריד כאן  סימולטור הלוואת זכאות משרד השיכון באקסל.

 

 

 

 

 

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי