אישור עקרוני למשכנתא לפני חתימת חוזה

אישור עקרוני למשכנתא

לפני שאנו רוכשים דירה חשוב מאוד לקבל אישור עקרוני למשכנתא וזאת על מנת שנמנע ממצב שאין לנו יכולת להשלים את עסקת הרכישה עם כספי המשכנתא ונאלץ לבטל את חוזה הרכישה ולשלם קנס ביטול בדרך כלל בגובה 10% ממחיר הדירה.

מה הוא אישור עקרוני למשכנתא? אישור עקרוני הוא מסמך (או אישור עקרוני הנעשה באמצעות שיחה מוקלטת במוקד של הבנק) אשר מחייב את הבנק לאשר לנו את המשכנתא (אך לא מחייב אותנו לקחת אצלו) בהינתן שהפרטים שמסרנו לבנק נכונים ויאומתו על ידי הבנק ולא יתגלו פרטים נוספים שלא היו ידועים לבנק במועד ההחלטה על מתן האישור עקרוני למשכנתא.

יש לשים לב כי האישור עקרוני למשכנתא מתבסס על נתונים פיננסים ואשראיים (כגון הכנסות, הון עצמי, התנהלות בחשבונות הבנק, היסטוריית אשראי, התחייבויות וכו') אך אינו בודק נתונים משפטיים כמו טיב רישומי הנכס ברשויות (דבר הנעשה בדר"כ על ידי עורך הדין שלנו) וכמו כן בשלב אישור העקרוני לא מבוצע אימות לגבי שווי הנכס ומצבו, הבנק מסתמך בשלב האישור העקרוני על הצהרת הלקוח ורק בהמשך הדרך על הערכת שמאי מוסמך שעובד עם הבנק.

אישור עקרוני למשכנתא – חשוב לדעת

האם אישור עקרוני למשכנתא מבנק אחד תופס לכל הבנקים? התשובה היא לא. במידה ומעוניינים לקבל אישור עקרוני מבנקים שונים, יש לפנות לכל בנק בנפרד. הנחת היסוד היא שאם בנק אחר אישור לכם, סביר שתקבלו אישור גם בבנקים נוספים אך מעבר לכך שישנם קריטריונים בסיסיים התקפים לכל הבנקים, לכל בנק ישנם שיקולים נוספים ושונים ובהחלט יכול להיות מצב שבנק אחד יאשר לנו ובנקים אחרים לא או שתנאי האישור יהיו שונים בין הבנקים (כגון אישור על סכום נמוך יותר, דרישת צירוף ערבים למשכנתא וכו').

אם הנכם לפני רכישת דירה ולקיחת משכנתא, אנו מציעים לכם לפני שאתם מתחייבים בחוזה, לבצע בסימולטור אישור משכנתא בדיקה האם הנכם עומדים בקריטריונם לקבלת משכנתא, ובנוסף חשוב לבדוק במחשבון משכנתא מה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו.

אישור עקרוני למשכנתא

 

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי