מחשבון החזר משכנתא

מחשבון החזר משכנתא מתחלק ל-2 סוגים:

  1. מחשבון החזר משכנתא פשוט.
  2. מחשבון החזר משכנתא מורכב או מחשבון שילובים.

מחשבון החזר משכנתא פשוט הינו מחשבון אשר מחשב החזר חודשי בלבד על פי סכום משכנתא, טווח שנים ואחוז ריבית. מחשבון זה נותן קנה מידה בלבד להחזר חודשי התחלתי של המשכנתא ואינו לוקח בחשבון את סוג המסלול, התנהגות ההחזר החודשי בעתיד והעלות הכוללת של המשכנתא.

מחשבון החזר משכנתא מורכב בדרך כלל מאפשר לבצע חישובים של שילוב מסלולי משכנתא שונים ולא רק לתת לנו קנה מידה להחזר חודשי התחלתי אלא גם לקחת בחשבון סוגי מסלולים שונים כגון: פריים, ריבית קבועה צמודה ולא צמודה, ריבית משתנה צמודה ולא צמודה וכן הלאה. בחלק ממחשבונים אלו ניתן לחשב גם שינוי ריבית ומדד צפויים בעתיד על בסיס תחזיות וכמובן גם לחשב את העלות האמיתית החזויה של המשכנתא שלנו לאורך השנים.

חישוב משכנתא במחשבון מורכב מחייב מיומנות בסיסית והבנה של הנתונים השונים כגון מה הוא מסלול פריים ומה הוא מסלול ריבית משתנה, למה זה צמוד, מה הריבית או המדד הממוצעים שיש לקחת בחשבון וכן הלאה. בחלק מהחשבונים כבר קיימות ריביות ומדדים כברירת מחדל לפי הממוצע הנהוג במשק באותה העת.

שימו לב כי במחשבונים מורכבים יכולים להיות שינויים מאוד מהותיים בין מחשבון למחשבון ולכן כאשר מבצעים השוואה בין מסלולים הדבר הראשון המתבקש הוא לבצע את ההשוואה באותו מחשבון. השווה בין מסלולים שונים במחשבונים שונים עלולה לגרום לכם לקבל החלטה שגויה. שנית, יש להכיר את תכונות המחשבון או מגבלות המחשבון או הנחות היסוד של המחשבון, ישנם מחשבונים שאינם לוקחים בחשבון שינוי ריבית פריים או ריבית משתנה בעתיד וכך יכולים להציג לכם מצג שווא כאילו המשכנתא שלכם זולה יותר ממה שהיא צפויה להיות בפועל. שימו לב שכמעט כל המחשבונים הקיימים בבנקים ואיתם מבצעים סימולציה ללקוח הינם מחשבוני שילובים אך הם אינם לוקחים בחשבון שינוי ריבית, מדד וכו' ולכן התוצאות במחשבונים אלו עשויות להיראות לכם זולות יותר ממה שהן צפויות להיות בפועל ויש להיות ערים לכך.

מחשבון שילובי משכנתא מומלץ קיים במשכנתא מאסטר, מחשבון החזר משכנתא זה מאפשר לחשב החזרים חודשיים ועלות כוללת בתמהילים שונים וכולל בתוכו גם חישובי שינויי מדד וריבית עתידיים אשר מדמים עלות משכנתא אמיתית לאורך השנים.

אולי יעניין אותך גם: מחשבון משכנתא

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי