יועץ משכנתאות מומלץ – איך לבחור יועץ משכנתא?

יועץ משכנתאות מומלץ – מה הפרמטרים לבחירת יועץ משכנתא מומלץ?

את החשיבות של לקיחת ליווי של יועץ משכנתאות תוכלו לקרוא בפוסט בנושא זה. בפוסט הנוכחי אנחנו רוצים להתמקד בפרמטרים לבחירת יועץ משכנתאות מומלץ. משכנתא היא העסקה הפיננסית הגדולה ביותר שתעשו בחייכם ולכן חשוב שתתבצע באמצעות יועץ משכנתאות אך לא פחות חשוב מכך הוא שהיועץ יהיה איכותי. ייעוץ שאינו מקצועי במקרה הטוב לא יועיל לכם ובמקרה הרע גם יזיק לכם.

פרמטרים לבחירת יועץ משכנתאות מומלץ

  1. ניסיון היועץ – שוק ייעוץ המשכנתאות החוץ הבנקאי קיים כ 15 שנים אך החל לפרוח בשנים האחרונות. לצד יועצי משכנתאות בעלי וותק וניסיון רב הן בשוק הפרטי והן במערכת הבנקאית, ישנם יועצים רבים שהצטרפו לאחרונה אשר להם אין ניסיון כלל והגיעו מתחומים אחרים לגמרי עם התפתחות שוק היועצים. לחלקם ישנו ניסיון דל בבנק או בחברת ייעוץ, השכלה אקדמית פיננסית אך ללא כל ניסיון בתחום, אחרים עברו קורס מאוד בסיסי וישנם כאלו שאף מגיעים ללא רקע בכלל ולמעשה מתלמדים עליכם תוך כדי תנועה.
  2. נפח עבודה – משכנתא היא נושא מאוד מורכב, למעשה כמעט אין 2 משכנתאות דומות וכל משכנתא שונה מהאחרת בפרמטרים מסוימים ומצריכה התייחסות שונה. וותק בתחום בלבד לעתים אינו מספיק כמו גם היקף העבודה של היועץ. ככל שהיועץ טיפל ומטפל בכמות גדולה יותר של תיקים, כך סביר להניח שהתנסה ביותר סוגי משכנתאות ויוכל לתת לכם פתרונות יצירתיים למקרים שונים. היקף העבודה נמדד לא רק בכמות התיקים שהיועץ טיפל עד היום אלא כמות התיקים שהוא מטפל בתקופה הנוכחית. שוק המשכנתאות הוא שוק דינמי, יועץ משכנתאות שטיפל בעבר באלפי תיקים אך לא טיפל באף תיק בשנה האחרונה לא יוכל לסייע לכם שכן בפרק זמן זה חלו שינויים מהותיים אשר משנים לגמרי את המשחק, את אופן הטיפול וההמלצות לביצוע.
  3. השכלה – דווקא פרמטר זה אינו הפרמטר החשוב ביותר. ישנם יועצי משכנתאות אשר מתגאים בזה שיש להם השכלה של רואה חשבון, עורן דין או כלכלן. יועץ משכנתאות טוב לא חייב להיות בהכרח בעל השכלה אקדמית פיננסית נרחבת שכן היא אינה בהכרח מדד לטיב היועץ. מעבר לכך שליווי של יועץ משכנתאות כולל נושאים רבים שלא לכולם יש נגיעה לפיננסים, גם בצד של המספרים, קבלת ייעוץ משכנתאות מרואה חשבון אינה מעידה בהכרח על טיב הייעוץ. בתחום המשכנתאות ישנם כללים שונים מהותית מתחום ראיית החשבון לדוגמא, ולכן אין ערובה לכך כי ייעוץ אשר יינתן על ידי רואה חשבון, יהיה טוב יותר מאשר ייעוץ שיינתן על ידי כלכלן או על ידי יועץ שלמד מנהל עסקים. רקע אקדמי פיננסי בהחלט יכול לסייע ליועץ ולייעוץ אך הוא אינו מדד משמעותי לבחירת היועץ.
  4. אמינות – אם אתם נותנים את ההחלטה על כספכם לאיש מקצוע, כדאי שיהיה אמין. כמו בכל תחום, גם בשוק ייעוץ המשכנתאות ישנם יועצים שאינם אמינים וכל מה שמעניין אותם הוא לגזור עליכם קופון.
  5. מחיר – בהרבה מוצרים ושירותים התפיסה המקובלת היא שככל שהמוצר יקר יותר כך הוא איכותי יותר. שוק ייעוץ המשכנתאות הנו תחום שאינו מפוקח ולכן מגוון המחירים הוא גדול. ייעוץ יכול להתחיל מ 1,000 ש"ח ויכול להגיע גם עד 30,000 ש"ח. גם היקף השירות משתנה בין יועץ ליועץ ובין חברה לחברה. הייעוץ הבסיסי והחיוני כולל בניית תמהיל משכנתא, אישור עקרוני בבנקים וניהול מו"מ על התנאים. ישנים יועצים שמציעים ליווי חלקי של בניית תמהיל בלבד וישנם יועצים שמציעים ליווי מורחב הכולל הגעה לפגישה בבנק וביצוע כל המשימות הביורוקרטיות. סביר להניח שייעוץ שניתן במחירים שבקצוות צריך להדליק לכם נורה אדומה. מחיר זול מידי יכול להעיד (לא תמיד) על ייעוץ שאינו איכותי ומספק וייעוץ ייקר מידי יכול להעיד על יועץ או חברה בעייתיים ולא אמינים. האמת היא בדרך כלל באמצע. ייעוץ משכנתאות ממוצע צריך לעלות סביב 3,000 ש"ח – 6,000 ש"ח לעסקה בסיסית (קראו מאמר בנושא מחיר ייעוץ משכנתאות).
  6. מקצועיות – גם כאן כמו בכל דבר וללא קשר לכל יתר הפרמטרים, יכולים להיות הבדלים במקצועיות של היועץ. ישנם יועצים מקצועיים יותר וישנם כאלו שפחות.
  7. יחסי אנוש – בסופו של דבר אתם צריכים לעבוד עם ומול היועץ בצורה די אינטנסיבית לתקופה של חודש – חודשיים וחשוב שתעבדו עם מישהו שנעים לכם לעבוד מולו ולא מול מישהו שאתם מפחדים לפנות אליו או שלא נוח לכם להתנהל מולו.
  8. סדר – משכנתא כרוכה בתהליך ביורוקרטי ארוך וסבוך, על מנת לצלוח אותו בצורה טובה, כדאי שיועץ המשכנתאות שלכם יהיה מסודר.
  9. כושר ביטוי – אם היועץ שלכם מקצועי ביותר אך לא יודע להסביר לכם את הדברים כמו שצריך בצורה שתבינו, זה יכול להיות בעייתי. אתם שותפים לתהליך וחלק משמעותי מההמלצות מתבסס על מידע שמגיע ממכם על ידי הכוונה של היועץ. אם היועץ לא ידע לשאוב ממכם את המידע שהוא זקוק לו ולא יוכל להעביר לכם בחזרה את התשובות שאתם צריכים, זה יפגע באיכות הייעוץ.
  10. זמינות – תהליך המשכנתא הוא תהליך מלחיץ ולעתים ישנם דברים לא צפויים שצריך לתת להם מענה מידי ולכן רצוי מאוד שהיועץ שלכם יהיה זמין אליכם ברגע שתצטרכו אותו.

סיכום

אלו הפרמטרים העיקריים לבחירת יועץ משכנתאות מומלץ. איך לדעת האם היועץ שלכם עונה על הפרמטרים הנ"ל? יכול להיות שלא תוכלו לבדוק הכל מראש וישנם דברים שתגלו תוך כדי התהליך. תוכלו לקבל המלצות מחברים שהתנסו בשירותיו של יועץ כזה אך הקפידו לעבור על הפרמטרים העיקריים ולא להסתפק בתשובה שהוא ממש נחמד ומומלץ וחסך להם הרבה כסף…התרשמו מהשיחה עם היועץ, קראו באתר האינטרנט שלו ובפייסבוק ואל תתביישו גם לשאול אותו אישית על הניסיון, ההשכלה והידע שלו.

קראו גם אודות: חברת ייעוץ משכנתאות

יועץ משכנתאות מומלץ יועץ משכנתא מומלץ ייעוץ משכנתא המלצות ייעוץ משכנתאות המלצות

אל תתאמצו

צרו קשר וקבלו מענה מהיר ומקצועי